fbpx

Náš cestovatelský rok 2023

Pokaždé na konci roku si říkám, že těch cest jsme absolvovali s dětmi letos hodně, ale každý další rok mě překvapí a je ještě akčnější než ten předchozí.

A tak jako každý rok, dala jsem dohromady seznam našich cest, které jsme podnikli, a které vás třeba inspirují s dětmi vyrazit.

Leden

Začátek roku jsme trávili na slunném Kypru. Náš článek odtud najdete tady. Užili jsme si Vánoce s babičkami a dědy.

kypr s dětmi

Únor

Přijali jsme pozvání a vydali jsme se do LEGO hotelu. Děti byly z hotelu nadšené a vůbec se jim nechtělo jít spát. I mně se tu moc líbilo a určitě se sem zase brzy vrátíme.

muzeum lego kutna hora

Březen

Na konci března jsem s dětmi vydala na dobrodružnou cestu do chorvatského Zadaru. Letěli jsme sem sami, bez tatínka a užili si pět společných dní u moře. Prochodili jsme si centrum města křížem krážem, užívali si první letošní zmrzliny. Táta nás přijel na dvě noci navštívit a děti byly nadšené.

cestování s dětmi

Květen

Ač to nebyla zahraniční cesta, v květnu jsme se vydali s dětmi do lázní- do Kynžvartu. Co to šlo, tak jsme se snažili objevovat okolí. Byli jsme v zámku Kynžvart, v Mariánských Lázních, na Kladské, v botanické zahradě v Bečově nad Teplou, v Chebu. Z původních 4 týdnů jsme tu strávili týdny dva, protože se nejstarší objevily neštovice a poslali nás domů.

Červenec

Na začátku prázdnin se vydáváme na roadtrip na Balkán. Přes naši oblíbenou Budapešť se vydáváme přes Srbsko, Severní Makedonii, Kosovo do Albánie.

Cestou zpět testuji a překračuji svou zónu komfortu a celou trasu z Albánie domů odřídím sama s dětmi v zádech, protože náš taťka se vrací zpátky dřív kvůli práci.

Srpen

Srpen je plný zážitků. Na začátku si půjčujeme na dva týdny obytňák. Z pracovních důvodů však jeden týden musí být náš táta v práci, tak se vydáváme s babičkou a sestřenicemi na pár dní po Čechách.

Rakousko

Po týdnu konečně balíme i našeho taťku a vyrážíme na jih. Cestou se stavujeme v Rakousku, kousek od Salzburku v největší ledové jeskyni. Zážitek je to pořádný.

největší ledovcová jeskyně

Slovinsko

Naším cílem bylo Slovinsko, které bohužel pár dní před naší cestou sužují povodně a Slovinskem jen projedeme, navštívíme hlavní město a přemýšlíme, kam se vydáme dál.

lublan

Chorvatsko

Naše volba padla na chorvatskou Istrii. Tento nápad měli všichni, které vyhnala povodeň v Chorvatsku. Je proto velmi komplikované sehnat místo v kempu, a když se nám podaří místo sehnat, jsme v obležení dalších tisíců turistů. To není nic pro nás a jsme trochu z Istrie rozladěni.

Arménie

Můj splněný sen – návštěva Arménie se uskuteční ještě před nástupem naší nejstarší do školy. Máme na poznávání jeden týden, za který zvládneme všechna MUST SEE místa navštívit a Arménie se nám dostane pod kůži.

arménie s dětmi

Říjen
Rumunsko

Výhodné letenky nás na pár dní přenesou do Rumunska, kde si půjčujeme auto a na pět dní se seznamujeme s touto zajímavou zemí. Poprvé vidíme delfíny, navštívíme deltu Dunaje a sightseeing v Bukurešti.

rumunsko

Listopad
Sicílie

Den boje za svobodu si užíváme poslední sluneční paprsky na Sicílii. Za pět dní se nám toho podaří navštívit poměrně dost. Děti si užijí i pláž a sluníčko. Vystoupáme na Etnu, ze které je krásný výhled na Sicílii, a která nás v době odletu odmění krásnou podívanou na erupce ze svého nitra.

sicílie s dětmi

Prosinec
Řím

Po šesti a půl letech se na začátku prosince vydáváme jen s mužem na víkend bez dětí – do Říma. Užíváme si společný čas, procházíme si památky a celé dny si povídáme. Ač cestování s dětmi miluju, takovou cestu jsem potřebovala – neřešit nic jiného, než sama sebe a být s manželem.

Lanzarote

Vánoční svátky trávíme, jako už čtvrtý rok po sobě, v teple. Tentokrát nás levné letenky dostaly na Kanárský ostrov Lanzarote, kde s kamarády obdivujeme zdejší zajímavou krajinu.

lanzarote s dětmi

Na konec roku se vracíme do Čech a těšíme se, co nám přinese rok 2024.

Kam jste se letos podívali vy? A kde se vám líbilo nejvíc?