fbpx

Co stihnout v severní Itálii za týden a užít si to?

benatky
Znáte ten pocit, kdy prostě potřebujete zabouchnout za sebou domovní dveře a někam vyrazit? Víkendové výlety jsou sice skvělé, ale za dva dny často nestačíte myšlenkami utéct od starostí všedních dnů. Proto jsme se rozhodli, že se sbalíme a někam na týden vyrazíme. A protože je Štěpánek ještě malý a nechceme ho zatím brát do letadla, rozhodli jsme se pro týden v severní Itálii, který je z Prahy autem cca 8 hodin cesty.
Jaká místa jsme za týden v severní Itálii navštívili?
Lago di Garda

Ubytovaní jsme v hotelu Caribe, kde mají perfektní snídani, po které zaručeně nebudete mít hlad až do večera, krásný výhled na jezero a pěkně zařízené pokoje.

Odpoledne se vydáváme do městečka Malcesine, kde Sabinka ochutnává pravé italské Gellato (jahůdkovou mrzku) a krmíme labutě a kachny.

Druhý den se vydáváme na výlet na Monte Baldo. Vystojíme krátkou frontu na lístky (příště už je koupíme online) a konečně se mačkáme v kruhové kabině lanovky, která se během jízdy točí kolem své osy, aby se všichni cestující mohli pokochat výhledem na jezero.

monte baldo

Kousek od horní stanice je výběh s alpakami, které tu můžete za 5 E vzít na vycházku. Protože se přibližuje čas odpoledního spánku, necháme alpaky v klidu pospávat a jdeme dále. Pro starší děti bude procházka s lamou po hřebenech hor pěkný zážitek.

Okolní vrcholky se pomalu halí do mlhy, my se tak rychle vydáváme až k ikonické vyhlídce nad strmým skalnatým srázem, abychom ještě viděli dolů na třpytivou hladinu Gardského jezera. Na přilehlé louce otvírají své pestrobarevné padáky paraglidisté a po krátkém rozběhu se ve skupinkách vznášejí ve stoupavých proudech.

Poslední lanovkou sjíždíme dolů, dáváme si perfektní večeři a jedeme si odpočinout do hotelu.

Verona

Následující den se vydáváme na cestu do nedaleké Verony. Procházíme centrem města, na hlavním náměstí vyfotíme pár obrázků Areny, jdeme se podívat ke světoznámému balkonu, kam Romeo chodil za Julií, testujeme jahůdkovou zmrzlinu (která tu byla opravdu výborná) a jdeme na oběd.

italie

Benátky

Přes booking jsme si našli ubytování v úplném centru města doslova jen pár kroků od světoznámého náměstí sv. Marka. Auto tedy necháváme na jednom ze záchytných parkovišť ještě na pevnině (doporučujeme), autobusem jedeme do Benátek a pak už lodí až k našemu hotelu. Je už večer, kanály jsou nádherně osvětlené, Sabča sedí na zádi lodi a všem mává.

Druhý den se vydáváme na průzkum města. Zvládneme všechny Must See, ale stejně nejlepší je ztratit se v úzkých uličkách a objevovat skrytá zákoutí města. Jezdíme lodí, užíváme si krásné počasí, zmrzlinu i výbornou pizzu.

Pokud cestujete s kočárkem, v Benátkách ho raději nechte v hotelu a vyrazte jen s nosítkem. Nespočet schodů, mostů, úzkých uliček a velké množství turistů v centru kočárkům rozhodně neprospívá. Štěpánkovi se v něm naštěstí líbí a když se potřebuje protáhnout, jeho místo ráda využije i Sabča a chvíli se nechá nosit jako miminko.

týden v severní itálii

Bibione

Toto letovisko v sezóně otevírá své brány desetitisícům turistů. Mimo sezónu se ale Bibione mění v město duchů. Hotely a penziony mají zatlučená okna, po chodnících se ve větru točí spadané listí. Potkat zde člověka nebo projíždějící auto je malý zázrak, nemluvě o otevřené restauraci nebo kavárně. Projížďka po liduprázdné hlavní třídě se tak stává zajímavým zážitkem.

Ubytování jsme našli uprostřed ptačí rezervace nedaleko města a už když přijíždíme, tak je nám jasné, že na toto místo budeme dlouho vzpomínat.

Venkovské sídlo, kde jsme jedinými hosty, s vyhlídkou na vodní pláně kolem nás. Desítky ptáků kroužících nad našimi hlavami. Útulný apartmán s původními dřevěnými interiéry, ve kterém se cítíme doslova jako šlechtici.

Druhý den míříme do města a na pláž, kde se naše malá cestovatelka neohroženě vrhá do vln. Široko daleko je jediná, kdo se v moři koupe.

Problém nastává, když dostaneme hlad. Všechny restaurace jsou zavřené, ve městě funguje jediný supermarket. Naší záchranou byla fantastická restaurace s opravdu stylovým interiérem a perfektními těstovinami a pizzou – doporučujeme!

Pro odkaz na ubytování klikněte sem.

týden v severní itálii

Týden v severní Itálii utekl hrozně rychle a my už míříme domů. Moc jsme si to užili a už se těšíme na další dobrodružství.