fbpx

Naše cesta po ostrově São Miguel

Jak jsme psali již v předchozím článku, největší azorský ostrov São Miguel nás svou krásou a rozmanitostí uchvátil. Mnoho turistů a cestovatelů má Azory v hledáčku, rozhodli jsme se tedy popsat i pro ně naši cestu – třeba jako inspiraci při sestavování vlastního itineráře.

Na konci článku najdete stručné informace s našimi vyzkoušenými tipy.

1.den

Ubytovaní jsme byli ve městečku Pico da Pedra, které se rozkládá příhodně uprostřed ostrova, 20 minut od hlavního města a letiště, a je tak výborným výchozím místem k výletům. První den jsme se vydali na východní stranu. Zapněte si pásy a můžeme vyrazit.

Z Pico da Pedra vyrážíme na sever k oceánu a odtud dále na východ po silnici, která oceán lemuje. Cestou se zastavujeme na několika vyhlídkách a kocháme se krásou kolem sebe. Zastavujeme u čajových plantáží a továrny na čaj. V klidu poseďte se šálkem v ruce a výhledem na nekonečnou modrou plochu.

Míříme dále na východ k vodopádu a přírodnímu parku Parque Natural da Ribeira dos Caldeiroes s krásnými vodopády a kaskádou vodních mlýnů.

Odtud míříme na jih do Furnas. Cestou se několikrát zastavujeme na vyhlídkách. Počasí nám úplně nepřeje, jedna vyhlídka je zahalena do tak husté mlhy, že není vidět na deset metrů. Od Pico do Ferro je krásný rozhled na město Furnas a dá se sem jednoduše zajet autem.

Dále nás cesta vede do města, respektive k jezeru, u kterého jako z pekelných kotlů dýmí síra. Název Caldeiras Lagoa de Furnas také v překladu znamená něco jako Kotle jezera Furnas. Společnost nám zde dělají hladové kočky a kachny, které vůbec nerespektují zákaz vstupu mimo označená místa! Ze země tu unikají sirné výpary, hned vedle se zakopaná v zemi připravuje místní specialita Cozido das Furnas. Do hrnců se dá maso a zelenina, uloží se na termální průduch, zasype se zeminou, a za několik hodin se podává uvařená místní delikatesa.

Den už se nachyluje k večeru a my si dopřáváme odpočinek v termálních lázních. Ve městě jich naleznete více, my jsme si vybrali Poça da Dona Beija, kde zaplatíte vstupné 4 eura. Za mě jsou to nejlépe investovaná 4 eura za celý pobyt! Zvláště po setmění vyniknou krásně nasvícené bazény i vyvěrající horké prameny přímo ze skály. Voda má krásných 39°C a člověk by zde zůstal navždy! Po fantastickém relaxu míříme noční krajinou zpátky do apartmánu a těšíme se na další den, čím nás ostrov překvapí tentokrát.

2. den

Po vydatné snídani se vydáváme na průzkum západní části ostrova. Stoupáme autem po příkrých svazích, silnička se klikatí mezi zelenými pastvinami a z udiveného pohledu pasoucích se krav usuzujeme, že nejedeme právě po hlavní silnici. O to větší je tu klid, my tak můžeme tiše závidět kravám, jak fantastické výhledy tu mají! Mimochodem, krav je tu opravdu hodně, proto asi není překvapením, že si na Azorech můžete kromě čerstvých ryb dopřát i famózní hovězí steaky – na to, kam na ně vyrazit, použijte stránky tripadvisor.com a nebo ještě lépe – zeptejte se místních!

Náš cíl je tentokrát známá vyhlídka do chřtánu kráteru na zrcadlící se hladiny jezer v kaldeře. Parkujeme tedy u jezera Lagoa do Canario a vydáváme lesní cestou k vyhlídce. O co větší bylo těšení, o to větší je teď zklamání z výhledu do husté mlhy. Zkusíme tedy štěstí zítra, protože navštívit Azory a nechat si ujít tuto scenérii, to by nás opravdu mrzelo.

Na vrcholku kráteru s výhledem na oceán na všechny strany, stojí majestátní opuštěný hotel Monte Palace, který již dlouhou dobu chátrá. Vypravit se dovnitř je opravdu jedinečný zážitek, který si zaslouží vlastní příspěvek.

Protože máme už velký hlav, míříme od hotelu do městečka Citades, abychom se najedli. Sjíždíme po svazích sopky hluboko k jezerům a po všech stranách vidíme zvedající se stěny kráteru.

V Citades bohužel nenajdeme vhodnou restauraci, míříme proto na západ, dál k oceánu. Ten nás přivítá fascinujícími vyhlídkami na skály, které z něj ční, odolávajíce prudkému příboji. Několikrát zastavujeme  a fotíme, protože takové útesy si směle zadají i s těmi Moherskými v Irsku!

S kručícími žaludky zastavujeme v rybářském městečku Mosteiros, kde si Ondra dává místní specialitu – chobotnici v pikantní omáčce. Po vydatném obědě se vydáváme po pobřeží směrem k hlavnímu městu. Zde objevujeme několik vyhlídek, na kterých zastavujeme. Sabča vzadu v autě spí a my se vydáváme na krátkou procházku k oceánu u termálních lázní Ferraria. Vlny tu bičují černé sopečné útesy a dělníci připravují lázně na sezonu. Nedaleko se tyčí krásný maják Farol da Ponta da Ferraria.

Dále už směřujeme na východ a jelikož hustě prší, rozhodnutí je jasné – jedeme relaxovat do termálních pramenů ve Furnasu. Den končí jako ten předcházející, po vydatném odpočinku a prohřátí celého těla míříme zpět do apartmánu a do peřin.

3. den

Vstáváme brzy, protože jsme si slíbili, že dáme ikonickým výhledům do kráteru Caldeira do Alferes znovu šanci. Počasí by nám dle předpovědi mělo přát. Kočár tentokrát necháváme v autě a se Sabinkou v nosítku stoupáme k vyhlídce. Rozhled nám vyrazí dech. Je to opravdu nádhera. Krásnější než z jakékoliv fotky. Na obzoru se sice táhne šedivý pruh mraků, ale to nemůže zkazit naše nadšení.

Pak už se nachyluje doba našeho odletu, procházíme si hlavní město Ponta Delgada, na letišti vracíme auto, a i když se nám vůbec nechce, sedáme do letadla mířícího do Porta.

Závěrem je třeba říct, že ostrov São Miguel je opravdu nádherný, a přestože jsme měli pouze necelé tři dny k jeho objevování, jeho návštěva se nám vryla do srdcí a moc rádi bychom se tam jednou vrátili.

Počet dní: 3

Cestování: Autopůjčovna – je to nejjednodušší způsob, jak São Miguel procestovat během krátké doby, resp. jediný možný.

Ubytování: objednán apartmán přes booking.com a byli jsme moc spokojeni.

Všechny vyhlídky a zajímavá místa jsou na ostrově velmi dobře značená, ze silnice je nemůžete minout.