fbpx

Víkend v přístavu

Německo jsme zatím během svých společných cest opomíjeli. Když se na internetu objevily autobusové jízdenky za 249 Kč, moc jsme nepřemýšleli a naplánovali si cestu do největšího přístavu v Německu –  do Hamburku. V pátek večer tam, v neděli zpět. Cena za jízdenky byla opravdu lákavá, ovšem vidina devítihodinové štreky nás donutila zpáteční cestu řešit koupí letenky a zkrátit si tak za pár stokorun návrat do Prahy na příjemných 60 minut.

Hamburk nás vítá v sobotu časně z rána a rovnou nasedáme na palubu trajektu, který spojuje labské břehy a plynule navazuje na městskou hromadnou dopravu.

Vystupujeme nedaleko námořního muzea a nacházíme na písčité pláži útulnou kavárničku, kde si v pohodlných sedačkách dopřáváme horký čaj a snídani s úžasným výhledem na desítky jeřábů v přístavu. Oddáváme se horkým paprskům slunce a po noční cestě chvíli odpočíváme.

Když už je odpočinku akorát, vracíme se na zastávku trajektu a na přídi lodi si užíváme pohled na přístav.

Blíží se čas oběda a my tak metrem míříme k jezeru Außenalster, které se rozprostírá přímo v centru města. Jaro je v rozpuku, na břehu se točí ke sluníčku narcisky, jinde vidíte zamilované páry pod rozkvetlými stromy.

Od jezera vede naše cesta do centra, kde nás baví pouliční umělci, dále až k radnici.

Procházíme městem až do míst, kde už se turisté moc nevyskytují a užíváme si příjemnou atmosféru, malé uličky schované očím davů, roztomilé kavárničky. Míjíme trosky chrámu sv. Mikuláše, který byl během náletů za druhé světové války zničen. Dnes zde najdeme pietní místo, které připomíná oběti války a tyranie.

Dále naše kroky vedou mezi doky, kde obdivujeme majestátní staré haly, jeřáby, sklady. Večer se už pomalu blíží, tak se vydáme k našemu couchsurferovi, která nás jakožto správný Ind hostí „nepálivou“ verzí tradičního curry. Jeho „nepálivosti“ si znovu připomínáme ještě ráno…

Nedělní dopoledne trávíme na rybím trhu. Moc ryb zde nenajdeme, stará tržní hala je však zaplněna lidmi, kteří si užívají nedělní brunch za zvuku místní kapely. Kolem hlavní budovy se rozprostírá živé tržiště plné hlasitých obchodníků. Nás upoutal prodejce květin, který měl ohromnou show a kytky mu lidé téměř rvali z rukou. Ostatně prohlédněte si video níže:

Cesta na letiště proběhla hladce a hodinový let malým tryskovým letounem utekl jako voda v Labi z krkonošských luk do Severního moře.