fbpx

Řím s miminkem – naše první cesta za hranice

Listopadová cesta do Říma byla naše první zkušenost s cestováním letadlem s miminkem a zároveň první Sabinčina cesta do zahraničí. Moc jsme se těšili a zároveň trochu báli, zda naše holčička podědila naše cestovatelské geny a bude jí cestování bavit tak jako nás.

Z Prahy letíme brzy ráno s Ryanair a ač jsme ještě ospalí, už se nemůžeme dočkat, jak skoro po roce klidu opět nastoupíme do letadla, které nás přiblíží našemu novému dobrodružství. Odbavení i čekání na odlet zvládáme bez problému, nasedáme do letadla a čekáme na start. Sabinku kojím, aby jí nezalehla ouška, a naše malá cestovatelka za chvílí usíná. Dvě třetiny letu prospí, a když se probudí, sleduje z okýnka Alpy a pak i ostatní pasažéry v letadle. Z malého letiště Ciampino se svezeme vlakem až do centra italské metropole.

Ubytování jsme sehnali v blízkosti hlavního vlakového nádraží Termini, což byla super volba, neboť se právě zde střetávají obě linky římského metra.

Po ubytování a krátkém odpočinku se se Sabinkou v nosítku vydáváme na první prohlídku okolí. Jdeme kolem Diokleciánových lázní a kostelu sv. Marie. Venku je příjemné teplo a oběma se nám tu líbí.

řím

První den se vydáváme ke Koloseu a fotíme večerní Forum Romanum a jdeme městem zpátky k hotelu. Jsme plní zážitků z naší první společné cesty ve třech a proto usínáme jako mimina.

koloseum řím

Druhý den se vydáváme metrem do přímořského letoviska Ostia, kde poprvé chceme naší malé cestovatelce ukázat moře.

Z centra Říma se sem dá dostat během necelé půl hodiny metrem.

Jelikož sezóna už dávno skončila, místní hotely a pláže jsou skoro opuštěné a jen sem tam potkáváme nějaké lidi. Je zajímavé se procházet letoviskem bez lidí a jen tušit, jak to tu přes léto musí žít.

Kolem jediného otevřeného hotelu se dostáváme až k pláži a konečně cítíme tu jedinečnou vůni moře. Sabinka na moře kouká fascinovaně. Kdysi jsme jí uspávali šumícím mořem, proto jí je ten zvuk důvěrně známý. Neodoláme a sundáme si boty a ponožky a smáčíme si nohy ve vlnách. Sabinka je nadšená, voda jí sice trochu studí, ale moc se jí to líbí.

ostia itálie

Po krátké procházce podél pobřeží nám vyhládlo a v jedné z mála otevřených restaurací si dáváme výborný oběd.

Když se vracíme do města, míříme do Vatikánu, podívat se na svatopetrské náměstí při západu slunce. Je to krása, jak jsou všechny budovy efektně osvětleny. Den byl dlouhý a plný zážitků, jdeme spát.

vatikán

Následující dva dny se zhoršilo počasí, ale přesto zvládneme navštívit všechny památky, ke kterým jsme se chtěli podívat.

panteon

Metrem na zastávku Spagna a procházkou do centra – Španělské schody, Fontána di Trevi, Panteon. Piazza Navona s překrásnou kašnou.

fontana di trevi

Návštěvu italské metropole jsme dlouho odkládali, ale jestli se máme rozhodně kam vracet, pak právě do Říma. Útulné kavárny, perfektní lehká jídla, památky doslova na každém rohu a blízkost moře jsou magnetem, kterému podlehnete. A rozhodně to stojí za to! 🙂

andělský hrad

6 Komentáře

1. Azareta
    10. 3. 2019

Bezva článek. Budeme se inspirovat, naše miminko má teď 7 měsíců 🙂 Azareta

10. 3. 2019

Zdravím Azareto, děkujeme za pěkný komentář a přejeme samé krásné cesty s rodinou 🙂

2. Katka
    28. 10. 2019

Tiez sa chystáme za pár dní do Rima so 6 mesacnou dcérkou 🙂 a chcela by som vás poprosiť o tip na ubytovanie. Nabídek je milion, je ťažko niečo vybrať. Rada dám na doporučenie.

Dakujem.

3. 11. 2019

Zdravím Katko, ač jsem hledala jak to jen šlo, tak jsem odkaz na naše ubytování nenašla. Bydleli jsme u nádraží Terminy, což byl super výchozí bod, protože se tu potkávají linky metra, tak právě sem míří vlak z letiště.
      Moc si Řím užijte a pozdravujte Vaší princeznu. Sylva

3. Petra
    4. 2. 2024

Dobrý den. Mohu se prosím zeptat, jaký jste měli kočárek? Jedeme s dvouleťákem do Říma a nevíme, zda větší sporťák nebo golfáč. Někde jsem právě slyšela, že Řím má hodně kočičích hlav a golfáč je naprd. Děkuji.

25. 2. 2024

Zdravím Petro, my jsme měli sporťák a pro golfky by některé cesty byly asi nepohodlné.