Jak získat kompenzaci za zrušený let přes Airhelp?

Zrušili vám let? Mělo letadlo zpoždění? Trvejte na kompenzaci!
Jak vám AirHelp pomůže získat kompenzaci a jak postupovat?
A teď naše story… minulé jaro byla v našem hledáčku Bosna. Ne jednou, ale dokonce dvakrát! S malými dětmi se ale plány mění náhle a bez varování, a protože je zdraví na prvním místě, museli jsme obě cesty pro nemoc zrušit.

V případě první cesty jsme ale měli štěstí v neštěstí a dokážete si asi představit tu radost, kdy z pohodlí domova čtete hodinu před odletem zprávu na mobilu, že váš let z Bratislavy byl „bohužel“ zrušen a vy máte právo na kompenzaci.

Získali jsme nejen kredit od letecké společnosti na nákup jiných letenek, ale kamarádka mi poradila, že je možné žádat od letecké společnosti kompenzaci za zrušený let.

Poradila mi obrátit se na AirHelp, která to za vás vyřídí. V případě, že kompenzaci získáte, vezme si z Vašeho odškodnění provizi, ale na druhou stranu vás to stojí pouze ten čas, kdy nahrajete do systému potřebné dokumenty a pak jen notnou dávku trpělivosti, kdy čekáte, než AirHelp s leteckou společností vše vyřídí.

Pro představu – věc jsme AirHelpu postoupili 22. dubna a peníze na účtu jsme měli 24. října (stejného roku) a mohli za ně koupit další letenky. 🙂

V následující části máme pro vás manuál, jak postupovat při zadávání letenky do systému.

Klikněte na tento odkaz, který vás přesměruje na stránku AirHelpu.

Vyplníte důvod, proč žádáte o kompenzaci.

V dalším kroku vyplníte společnost, se kterou jste měli cestovat, Vaše iniciále, informace o spolucestujících a rezervační číslo, které najdete v emailu od letecké společnosti.

Nakonec potvrdíte souhlas s podmínkami a ceníkem. Následně nahrajete všechny dokumenty, které od vás AirHelp požaduje:

  • letenky
  • potvrzení platby za letenky
  • smlouvu o podstoupení pohledávky

Pak už jen čekáte na jednání AirHelpu s leteckou společností. Naše žádost se zdržela i tím, že nám nechtěli uznat kompenzaci za dítě, které prý nebylo uvedeno v rezervaci. Naštěstí jsem našla v mailu rezervaci, kde naše malá Sabča zapsaná byla, a tento dokument jsem nahrála mezi ostatní soubory.

Po dalším měsíci jsme dostali zprávu, že letecká společnost uznala naši žádost a že v nejbližších dnech nám AirHelp pošle na účet peníze. To bylo až nečekaně rychlé, peníze jsme měli do dvou dnů na účtu.

Jasně, mohli bychom si o kompenzaci žádat sami a nemuset nikomu platit provizi za vyřízení. Za ušetřený čas a nervy to ale rozhodně stálo.

Pokud budete mít nějaké otázky, neváhejte nás kontaktovat.

Přejeme pevné nervy a vytrvalost. 🙂

 

 

4 Comments

  1. Michal Králíček
    Červenec 7, 2019

    Dobrý den, chtěl jsem se zeptat jestli se platí nějaký poplatek za airhelp pokud se neuzná reklamace za zpožděny let

    Děkuji

    Odpovědět
    1. Rodina cestuje
      Červenec 7, 2019

      Zdravím, Michale.
      Za neuznání reklamace se žádný poplatek neplatí.
      Poplatek se platí pouze v kladném vyřízení kompenzace. Člověk tedy nemá co ztratit.
      Sylva

      Odpovědět
      1. Marketa
        Září 12, 2019

        Sylvi, kolik si účtují provizi?
        Markéta 😊

        Odpovědět
        1. Rodina cestuje
          Září 15, 2019

          Ahoj Market, účtují si 25% z částky, kterou jim pošle letecká společnost. Je to sice dost, na druhou stranu to vyřídí za tebe. Když kompenzace nevyjde, neplatí se nic.
          Sylva 🙂

          Odpovědět

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Scroll to top