fbpx

Jak získat kompenzaci za zrušený let přes Airhelp?

Zrušili vám let? Mělo letadlo zpoždění? Trvejte na kompenzaci!
Jak vám AirHelp pomůže získat kompenzaci a jak postupovat?
A teď naše story… minulé jaro byla v našem hledáčku Bosna. Ne jednou, ale dokonce dvakrát! S malými dětmi se ale plány mění náhle a bez varování, a protože je zdraví na prvním místě, museli jsme obě cesty pro nemoc zrušit.

V případě první cesty jsme ale měli štěstí v neštěstí a dokážete si asi představit tu radost, kdy z pohodlí domova čtete hodinu před odletem zprávu na mobilu, že váš let z Bratislavy byl „bohužel“ zrušen a vy máte právo na kompenzaci.

Získali jsme nejen kredit od letecké společnosti na nákup jiných letenek, ale kamarádka mi poradila, že je možné žádat od letecké společnosti kompenzaci za zrušený let.

Poradila mi obrátit se na AirHelp, která to za vás vyřídí. V případě, že kompenzaci získáte, vezme si z Vašeho odškodnění provizi, ale na druhou stranu vás to stojí pouze ten čas, kdy nahrajete do systému potřebné dokumenty a pak jen notnou dávku trpělivosti, kdy čekáte, než AirHelp s leteckou společností vše vyřídí.

Pro představu – věc jsme AirHelpu postoupili 22. dubna a peníze na účtu jsme měli 24. října (stejného roku) a mohli za ně koupit další letenky. 🙂

V následující části máme pro vás manuál, jak postupovat při zadávání letenky do systému.

Klikněte na tento odkaz, který vás přesměruje na stránku AirHelpu.

Vyplníte důvod, proč žádáte o kompenzaci.

V dalším kroku vyplníte společnost, se kterou jste měli cestovat, Vaše iniciále, informace o spolucestujících a rezervační číslo, které najdete v emailu od letecké společnosti.

Nakonec potvrdíte souhlas s podmínkami a ceníkem. Následně nahrajete všechny dokumenty, které od vás AirHelp požaduje:

  • letenky
  • potvrzení platby za letenky
  • smlouvu o podstoupení pohledávky

Pak už jen čekáte na jednání AirHelpu s leteckou společností. Naše žádost se zdržela i tím, že nám nechtěli uznat kompenzaci za dítě, které prý nebylo uvedeno v rezervaci. Naštěstí jsem našla v mailu rezervaci, kde naše malá Sabča zapsaná byla, a tento dokument jsem nahrála mezi ostatní soubory.

Po dalším měsíci jsme dostali zprávu, že letecká společnost uznala naši žádost a že v nejbližších dnech nám AirHelp pošle na účet peníze. To bylo až nečekaně rychlé, peníze jsme měli do dvou dnů na účtu.

Jasně, mohli bychom si o kompenzaci žádat sami a nemuset nikomu platit provizi za vyřízení. Za ušetřený čas a nervy to ale rozhodně stálo.

Pokud budete mít nějaké otázky, neváhejte nás kontaktovat.

Přejeme pevné nervy a vytrvalost. 🙂

 

 

6 Komentáře

  1. Michal Králíček
    7. 7. 2019

    Dobrý den, chtěl jsem se zeptat jestli se platí nějaký poplatek za airhelp pokud se neuzná reklamace za zpožděny let

    Děkuji

    Odpovědět
    1. Rodina cestuje
      7. 7. 2019

      Zdravím, Michale.
      Za neuznání reklamace se žádný poplatek neplatí.
      Poplatek se platí pouze v kladném vyřízení kompenzace. Člověk tedy nemá co ztratit.
      Sylva

      Odpovědět
      1. Marketa
        12. 9. 2019

        Sylvi, kolik si účtují provizi?
        Markéta ?

        Odpovědět
        1. Rodina cestuje
          15. 9. 2019

          Ahoj Market, účtují si 25% z částky, kterou jim pošle letecká společnost. Je to sice dost, na druhou stranu to vyřídí za tebe. Když kompenzace nevyjde, neplatí se nic.
          Sylva 🙂

          Odpovědět
  2. Marketa
    14. 11. 2023

    Dobrý den, poprosila bych Vás o radu. Letadlo z Colomba (Qatar) mělo zpoždění 4h (po příletu do Dohá to pilot stáhnul na 3h a 4min). Logicky nám uletěly další spoje směr Rijád s Qatarem – Budapešť s Wizzairem. V Dohá na nás čekal típek od Qataru, že nám přebookuje letenky do Rijádu, já jsem mu řekla, že tohle ale není naše konečná destinace, že potřebujeme do Budapešti. Podíval se do systému a řekl, že sice máme celou letenku schovanou pod jeden rezervační kód, ale že společnosti Kiwi to koupila jako 2 lety (Budapešť-Rijád a zpět) (Rijád-Dohá-Colombo a zpět), tím pádem nám může nabídnout jen let do Rijádu. Nabídli nám hotel, kde jsme kontaktovali Kiwi přes jejich help line, ale začali nám nabízet nesmyslné variace třeba do Izraele nebo konečná v Dublinu s tím, že vždy odpověděli za neskutečně dlouhou dobu a ať se podíváme na to sami nebo hledáme varianty (podotýkám že to bylo už v noci). Samozřejmě nervy pracovaly a já z toho začala zvracet a dostala střevní potíže. Ráno jsme jeli na letiště Dohá, kde jsme chtěli přebookovat let ne do Rijádu, ale přímo do Budapeště, který letěl také ráno, řekli nám, že bohužel to nejde, ale že si letenku musíme koupit. Nic jiného nám nezbývalo, pze v Rijádu by se o nás nikdo nepostaral, možnost doletu do Budapeště nulová a v tom stavu bych to ani nedala. Předpokládaný přílet měl být 07/10/2023 v 23:50 Budapešť, realita za extra vydané peníze 08/10/2023 v 13:35 Budapešť.

    A teď jak to řešit? Kiwi nám napsalo, že nám dali na výběr a my toho nevyužili, že za nás můžou reklamovat situaci u Qataru..??.což moc nechápu… Máme pojištění u ČSOB, ČS, Revolut a také AirHelp+

    Jen mě zajímá, jestli je vůbec nějaká šance dle Vašich zkušeností, aby se to nesmetlo pod koberec. Děkuji, Markéta

    Odpovědět
    1. Rodina cestuje
      4. 12. 2023

      Dobrý den Markéto,
      je mi líto vaší situace. Zkusila bych se obrátit na ten Airhelp, protože myslím, že kompenzaci za zpožděný let je letecká společnost povinna vyplácet, pokud byl Váš let opožděn o více než 3 hodiny, což byl. Problém je i s Kiwi, který v takových situacích dost často nechá cetující ve štychu.
      Být vámi, tak bych to zkusila na více stranách- bude to chtít ale dost trpělivosti.
      Držím palce. Sylva

      Odpovědět

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Scroll to top