Tunely pražského metra jak je neznáte

Třetí únorovou sobotu vyrážíme na průzkum pražské podzemní dráhy – linky B. Výprava začíná ve veřejné části stanice Zličín, odkud nás zvláštní autobus odváží do stejnojmenného nejmladšího depa pražského metra.

Poté, co jsme si prohlédli požární zbrojnici a hasičskou techniku, vyrážíme do útrob obřích hal, ve kterých v tichu stojí desítky vlakových souprav.

Po skvělém výkladu plném zajímavých informací o historii metra a specifikaci vozů nasedáme do dnes již historické soupravy 81-71, která cestující pražského metra vozila mezi lety 1978 a 2009.

Původní ruské soupravy prošly rozsáhlou modernizací a na linkách A a B se nyní můžete svézt vozy 81-71M, které s těmi ruskými pojí původní karoserie.

Postupně projíždíme jednotlivými stanicemi linky B, z rozhlasu zní původní předrevoluční názvy stanic, lidé na nástupištích se překvapeně otáčejí, jiní se snaží nastoupit. Tunely jsou po celou trasu osvíceny a nám se tak z kabiny strojvedoucího naskýtá neotřelý pohled do podzemního světa kolejí, výhybek a nástupišť.

Těsně před stanicí Stodůlky souprava zpomaluje a my tak můžeme ve svitu zářivek vidět slepou odbočku metra plánované trasy, směřující prozatím do polí. V běžném provozu si ji nevšimnete.

Projížďka nejstarším úsekem trasy B končí v neveřejném tunelu těsně za stanicí Florenc, který slouží jako propojka s linkou C. Poté se vracíme zpět do depa Zličín, kde ještě absolvujeme jízdu po zkušební trati.

Celý program trvá dvě hodiny a je to skvělý zážitek jak pro malé, kteří ocení podívanou přímo z kabiny řidiče, tak pro velké, kteří si mohou připomenout časy minulé. Pokud se o historii metra zajímáte, vstupenky můžete objednat zde.

 

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Scroll to top